På bare et år har Dell øgede reklameforbruget med 20 millioner kroner. I 2003 havde man et reklameforbrug på 35 millioner, men i 2004 var forbruget steget til hele 55 millioner. Samtidig har hovedkonkurrenten HP, i samme periode brugt næsten 20 millioner kroner mindre.
Hos Dell har man ingen dybere kommentarer til det stigende reklameforbrug i 2004, med henvisning til det er et internt anliggende. Alligevel er man dog ikke i tvivl om, det man gør, har effekt.
»Hvis det ikke virkede, så gjorde vi det nok ikke. Og vi har bestemt ambitioner om at blive den største producent i Danmark,« lyder de utvetydige ord fra marketingchef i Dell, Peter Larsson.
Hos de danske markedsledere HP er man dog udadtil endnu ikke bekymret for at miste rollen som førende producent af pc'ere. Dells aggressive stil samtidig med, at man selv har valgt at skære ned i forbruget af reklamer. Fra at bruge 65 millioner kroner i 2003 brugte man i 2004 "kun" 48 millioner kroner på reklamer.