InfoCare Service, et af de dominerende it-værksteder, fik i 2003 fremgang i både omsætning og driftsresultat. Væksten i omsætning blev på 4 procent fra godt 50 til godt 52 millioner kroner. Driftsresultatet blev forbedret med 7,1 millioner kroner til et lille minus på 1,7 millioner kroner.
InfoCare Service blev etableret i Danmark i april 2001 som et datterselskab af den norske moderkoncern. Specielt 2002 blev noget af et katastrofeår med et negativt driftsresultat på over 8,2 millioner kroner samt ekstraordinære nedskrivninger på 15 millioner kroner.
1. marts i fjor tiltrådte David Friisholm som ny administrerende direktør. Han har gennemført en turnaround, der efter udgangen af andet kvartal resulterede i et løbende driftsoverskud. Derfor forventer virksomheden, at 2004 víl byde på et pænt overskud. Omsætningsvæksten forventes at blive på samme niveau som i det forløbne regnskabsår.
Infocare betegner markedet i 2003 som særdeles konkurrencepræget, stagnerende og med faldende priser. Men virksomheden profiterede på en nye partneraftaler med blandt andet Sony, Samsung, HP, Sun, Apple, Xerox og senest Toshiba, der valgte InfoCare som den ene af to serviceleverandører i Danmark. Den anden Toshiba-kunde var konkurrenten ServiceGruppen. Derudover overtog InfoCare i 2003 serviceaktiviteterne i Canon Danmarks værksted.
Ifølge administrerende direktør David Friisholm er der én helt overordnet, forklaring på fremgangen i 2003.
»Vi koncentrerer os om én eneste ting: At give vores kunder den service, vi har lovet, til den tid vi har lovet. Og selv om det er banalt, så virker det,« lyder hans kommentar.