Navisionhuset NaviCom dykkede i 2005 med et underskud på omkring 3,9 millioner kroner på bundlinien modsat et plus på cirka 1,2 millioner kroner året før.
Ifølge Jan R. Christoffersen, der er administrerende direktør i NaviCom bærer resultatet præg af blandt andet erstatningssager til kunder samt ansatte i virksomheden.
»Vi har været inde i en stor sag med en kunde, hvor der har været uoverensstemmelser. Det har kostet os omkring tre millioner kroner. Og så har der været retssager med nogle af vores ansatte, som vi ikke har kunnet stole på. Dér har vi tabt cirka 800.000 kroner,« lyder det fra ham.
Jan R. Christoffersen ser dog lyst på fremtiden. Han mener, at NaviCom er blevet bedre til at beskrive kontrakterne og systemerne overfor kunderne.
»Vi er også blevet bedre til at følge op på aftaler med kunderne. Og gør meget ud af, at forenkle tekniske udtryk for vores kunder, som ERP-systemer. Det er der ingen almindelige mennesker, der forstår,« siger han.
Fra at have 49 ansatte i 2001 er medarbejderstaben i NaviCom nu skåret ned til 31 mand. Det bekymrer dog ikke Jan R. Christoffersen.
»NaviCom har haft en væsentlig stigning i aktiviteten set i forhold til antallet af medarbejdere. Men alt i alt vil jeg sige, at vi har nået et tilfredsstillende resultat, vi har bare været uheldige,« udtrykker han.
Jan R. Christoffersen forventer at se sorte tal på bundlinien i 2006.