HP udnævner sin danske printerchef, 39-årige Sten Mortensen, til direktør for strategiplanlægning i EMEA-området. Han skal udvikle og effektivisere HPs såkaldte go-to-market-model - altså de forskellige måder, HP adresserer sine kunder på gennem salgspartnere og egen salgsstyrke.
»Sten Mortensen har gjort et kolossalt stort stykke arbejde for HPs danske printdivision, og jeg glæder mig til at byde ham velkommen i vores EMEA-gruppe,« siger Walther Thygesen, der er senior vice president for HPs salg og marketing i Europa, Mellemøsten og Afrika.
Målene for Sten Mortensen og gruppen er blandt andet at udvikle en markedsmodel, som sikrer, at HP vokser hurtigere end markedet, samt at kundetilfredsheden øges i EMEA-divisionen, hedder det.
Sten Mortensen ser især tre hovedudfordringer i sit nye job: opdyrkning af nye markeder, den rette salgs- og omkostningsstruktur samt et øget fokus på kundetilfredshed.
»Især de nye EU-medlemslande har stort økonomisk og teknologisk potentiale, men også Afrika har store vækstmuligheder,« spår han.
»Med de rette kompetencer samt en balanceret salgs- og prisstruktur kan HP opnå gode markedsandele på alle vores markeder. Endelig er den underliggende præmis for alt dette, at HP skal have et endnu stærkere fokus på, hvordan kunderne opfatter os,« slutter Sten Mortensen.
Sten Mortensen starter omgående i sit nye job, men fortsætter som chef for den danske printdivision, indtil der er fundet en afløser. Han bliver boende i Danmark, oplyses det.