OnLive har været udsat for en hel del skepsis, siden det blev annonceret sidste år. Systemet gør det muligt at spille selv de mest ressourcekrævende spil på netbooks, mobiltelefoner og settop bokse. Spillene bliver så at sige streamet fra serverne til den lokale klient, mens input fra mus eller gamepad bliver sendt den anden vej.
En del mener, at konceptet er illusorisk, fordi der vil være en forsinkelse, som er forskellen på liv og død i de fleste spil. Men nu har sitet PcPerspective testet OnLInes beta. PcPerspective er overvejende positiv især med nogle typer spil. Det bliver ikke mindre lovende af, at skribenten fra PcPerspective befandt sig uden for Onlives beta-radius - det vil sige for langt væk fra serveren.
Det første spil, der blev testet, var det lynhurtige racerspil Burnout Paradise. Det fungerede så godt, at en kollega, der ikke vidste, spillet kørte på en server langt væk, ikke bemærkede noget usædvanligt ved spillet. Da testeren senere installerede spillet på sin egen maskine, var der dog tydelig forskel i både responstid og grafik. Men OnLives bud på en spiloplevelse var absolut godkendt.
OnLive fungerer dog langt fra ligeså godt i en hurtig first person shooter som Unreal 3. Her gik ideen med spillet tabt i forsinkelser.
PcPerspective mener stadig, at OnLive har mulighed for at revolutionere spilindustrien. Det kræver dog både held og en række forbedringer.