Et stort Netforbrug er, i modsætning til hvad man kunne tro, ikke ensbetydende med et mindre tv-forbrug. En ny undersøgelse viser, at folk, der bruger meget tid på Nettet, som regel også bruger meget tid på andre medier som f.eks. TV, radio, CD'er, aviser og blade. Mange netbrugere benytter sig endda af flere forskellige medier simultant; de ser f.eks. tv eller hører radio samtidig med, at de surfer på Internet.
Undersøgelsen, der er lavet af Arbitron NewMedia, modbeviser klart teorien om, at det øgede Netforbrug automatisk betyder et mindre forbrug af de øvrige medier. Mellem kl. 9 og 10 om formiddagen, når Netforbruget er i top på arbejdspladserne opgiver 26 %, at de hører radio samtidigt med, at de er på Nettet.
Samme tendens gør sig gældende om aftenen, hvor hele 52% oplyser, at de i perioden mellem kl. 20 og 21 ser tv, samtidigt med at de surfer.
Undersøgelsen afslørede endvidere, at gruppen af "tunge" netbrugere foretrækker at læse avisernes erhvervssektioner, og at Simpsons er klar favorit, når tv'et skal tændes. En nyttig oplysning for de, der ønsker at få fat i netop den målgruppe.
Undersøgelsen er lavet på baggrund af telefoninterviews med ialt 5.500 amerikanske forbrugere i alderen 16 til 74 år.
(Kilde: Digi.no)