Derfor hader japanere iPhone

Set fra en japaners synspunkt er der alt i vejen med Apples succesfulde iPhone, vurderer magasinet Wired, specielt lusede funktioner og dyrt dataabonnement.

iPhone går sin sejrsgang over det meste af verden, bare ikke i Japan, hvor operatørerne er nødt til at forære den væk. Alt er i mod den set med japanske øjne: dyrt abonnement på data, lusede features, dårligt kamera, usmart design og så det faktum, at den ikke er japansk. Det skriver magasinet Wired.

Analytiker hos Global Crown Research, Tero Kuittinen, forklarer til Wired, at Apples prisstruktur Ganske enkelt er ude af trit med de globale markedsrealiteter og at Apple er nødt til at tilpasse sig lokale forhold.

Samtidig er Japan også et skridt eller to foran, når det gælder ny teknik og da iPhone ikke kan prale af at være et teknisk overflødighedshorn, er det også en af årsagerne til, at japanerne har vendt tommelfingeren ned, når det gælder iPhone.

Specielt kamera og video i mobiltelefoner prioriteres højt i Japan og her kan et 2-megapixelkamera uden mulighed for videooptagelse altså ikke imponere.

Det har man taget konsekvensen af i Japan, hvor iPhone nu foræres væk, hvis man tegner sig for et 2-årigt-abonnenemt.
Apple er dog ikke de eneste, der har det svært på det japanske marked, også Motorola og Nokia har måttet opgive at få fodfæste i Japan, der traditionelt set har en fjendtlig holdning mod vestlige mærker, skriver altså Wired.

Læs hele historien hos Wired




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. marts 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere