Siden Outwave reklamerede for salg af fladsskærme, bredbånd og ip-telefoni er efterspørgslen fra erhvervsmarkedet steget stødt.
Ifølge direktør Henrik Ørum Nissen er Outwave siden opstarten i januar nået op på omkring 4000 kunder. I øjeblikket udgør privatkunder 2 tredjedel af kunderne, mens virksomhederne tegner sig for den sidste tredjedel. Men antallet af ansøgninger erhvervskunder øger voldsomt ifølge Henrik Ørum Nissen:
»Det går ufattelig hurtigt på erhvervssiden, og fortsætter det på den her måde, så vil andelen af erhvervskunder overstige antallet af privatkunder.«
Udover de tilmeldte 4000 ligger Outwave ifølge Henrik Ørum Nissen inde med 5000 udfyldte tilmeldinger. Han erkender dog, at man må trække et par tusinder fra, da det ikke er alle som kan få en aftale, da selskabet fører en streng kreditpolitik. Outwaves regnskabsår slutter 31.12 i år, og i første omgang forudser direktøren et minus i selskabets første resultat.
»Dog ser jeg optimistisk hen mod næste regnskabsår, hvor vi regner med at gå i plusmode. I forbindelse med opstarten har vi brugt en masse ressourcer på markedsføring og investering i it- og billingsystem.