Google kan ikke tjene penge på YouTube

YouTube er en dundrende succes, og det burde kaste mange annoncekroner af sig, siger Google. Søgegiganten ved bare ikke hvordan.

Hver dag bliver der afspillet flere hundrede millioner videoklip på YouTube. Men Google har stadig ikke knækket koden, der skal vise, hvordan den populære videotjeneste for alvor kan give annoncekroner i kassen.

Søgegigantens administrerende direktør, Eric Schmidt, siger ifølge Times Online, at det »virker indlysende«, at Google skulle være i stand til at tjene »en betydelig sum penge« på YouTube - men man ved endnu ikke hvordan.

Han insisterer dog på at være optimistisk af to årsager: Google ved, at tjenesten tiltrækker mange besøgende, og firmaet har den luksus, at de kan tage sig tid til at investere.

I sidste måned annoncerede Google, at man snart vil kunne præsentere en ny form for video-annoncering, der adskiller sig fra den metode, hvor reklamerne vises umiddelbart før og efter det pågældende videoklip. Søgegiganten har også kørt tests med såkaldte 'in video'-reklamer, hvor et banner er placeret i toppen af billedet, men det har affødt blandede reaktioner.

Eric Schmidt erkender, at Google er meget interesserede i, at udvide annonceforretningen, så den blandt andet dækker online-videoernes stigende popularitet.

Foreløbig må virksomheden dog nøjes med at opgradere sine muligheder for at sælge søgeannoncer. I nat dansk tid offentliggjorde Google og Yahoo en samarbejdsaftale, der betyder, at Yahoo forpligter sig til at vise annoncer fra Google sammen med sine egne søgeresultater.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere