Google kombinerer reklamer og RSS-feeds

Søgetjenesten Google udvider nu sit testprogram for reklamer via RSS- og Atom-feeds til en bred vifte at udgivere.

Google starter nu den officielle betafase af søgegigantens reklameprogram via de såkaldte RSS- og Atom-feeds for en bred vifte at udgivere. Herved udvides de betal-per-klik annoncer, man normalt ser på de hjemmesider, der er tilknyttet Googles AdSense-program, til nyhedsfeeds. Det skriver eWeek.

Søgegiganten inkluderer feeds i sit annonceprogram for at fjerne en frygt blandt nogle udgivere for, at de vil miste annonceindtjening i takt med, at flere og flere benytter sig af RSS- og Atom-feeds i stedet for at læse indholdet på de forskellige hjemmesider.

Andre søgetjenester eksperimenterer i øjeblikket med reklamer via feeds, heriblandt en af Googles store konkurrenter, Yahoo. Ifølge Shuman Ghosemajumder, der er forretningsproduktchef for Googles AdSense, bruger man den samme teknologi til at sende annoncerne ud via feeds, som man bruger til at vise dem på hjemmesider.

Da nogle hjemmesider kun udsender dele af en sides indhold via feeds, analyserer Google den fulde tekst i artikler og indlæg på hjemmesider for at forhindre kun at analysere dele af indholdet.

Google påbegyndte en pilottest af den nye teknologi i sidste måned, og nu går den altså ind i den officielle betafase.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere