Microsoft sonderer for alvor terrænet for andre opkøbsmuligheder end Yahoo. Derfor mødtes topfolk fra Microsoft og AOL i onsdags i Seattle for at diskutere, hvordan det er muligt at kombinere de to online-grupper.
Det erfarer Wall Street Journal, der har talt med kilder, som er »bekendt med situationen«.
Microsoft og Time Warner, der ejer AOL, har igennem flere måneder haft løse samtaler, der skulle omhandle AOL som alternativ til softwaregigantens forsøg på at opkøbe Yahoo.
Diskussionerne skal dog stadig opfattes som »indledende«, og der mangler stadig at blive udfærdiget et konkret sammenslutningsforslag, siger avisens kilder.
Ifølge Wall Street Journal understreger samtalerne med AOL, at Microsoft har begrænsede muligheder uden Yahoo, som i sidste uge afviste endnu et frieri fra softwaregiganten.
For at være konkurrencedygtig på området for online-annoncer bliver Microsoft nødt til at udvide sin internet-forretning, men der er et begrænset antal af store selskaber, der kan være interessante at købe, lyder vurderingen.
Microsoft har ikke ønsket at udtale sig til Wall Street Journal, og det var ikke muligt, at få fat på AOLs talsmand.