Xbox 360 er en bittersød succes for Microsoft. Selv om maskinen er næstmest sælgende og indtil videre kan følge med den meget hypede Playstation 3, så har omkostningerne været store. Først var der Red Ring Of Death (RROD) fadæsen, hvor en hardware fejl betød, at stort set alle Xbox måtte erstattes. På baggrund af det udvidede Microsoft garantien med tre år. Men fejlene stoppede ikke med det. Alene i år har der været et nyt RROD-Gate for Microsofts maskine. En opdatering i foråret betød af flere maskiner gik i stykker igen.
Nu har bladet Game Informer undersøgt hvor udbredt problemet egentlig er. De har udsendt spørgeskemaer til 5000 læsere, og resultatet er helt sort for Microsoft. 54,2 procent af Xbox 360-konsollerne går i stykker. Til sammenligning går kun 10 procent Playstation 3 og 6,8 procent Wii i stykker.
Xbox 360 ejere spiller dog en del mere end ejere af de andre konsoller. Microsofts kunder er også de mest utilfredse med kundeplejen, ligesom reperationstiden er længst.
Besynderligt nok får problemerne dog ikke Xbox 360 ejere til at flygte til Playstation 3 eller Wii. Kun 3,8 procent vil aldrig mere købe en Xbox 360, hvis den fejler igen.