Midlerne kommer fra det rige østjyske elselskab NRGi, der er klar til at satse flere millioner på online-foretagendets vækst.
»Vi vil antagelig etablere os i et land ad gangen. Vi forventer, at det sker i løbet af 2008. Det har hele tiden har været del af forretningsplanen at ekspandere på det nordiske marked,« siger administrerende direktør Torben Mouritsen.
Han tilføjer, at ledelsen i Wupti.com har foretaget en række foreløbige analyser af de nordiske markeder, men at der stadig mangler mere dybtgående analyser forud for den nordiske ekspansion.
»De øvrige nordiske lande adskiller sig primært fra det danske marked ved at have en større tradition for postordresalg og ved at byde på nogle andre logistiske udfordringer i kraft af deres udstrakte geografi og tyndt befolkede områder,« siger Torben Mouritsen.
I Norge skal Wupti kæmpe på konkurrenten Kompletts hjemmemarked, mens man i Sverige er oppe mod postordregiganten Dustin.
Hos NRGi er der fuld opbakning til Wuptis vækstplaner, selv om det vil koste rigtig mange penge, hvis de følger den danske model, der går ud på at bombardere kunderne med tv-reklamer i den bedste sendetid.
»Vi er imponerede af Wupti.com's hurtige vækst i Danmark. Det giver os lyst til at udvikle forretningen,« siger NRGi's direktør Gert Braae.