Amerikanerne er afhængige af email. Det viser en undersøgelse, America Online og Option Research Corporation har foretaget blandt 4000 amerikanere i 20 større amerikanske byer. Det skriver Internet News.
61 procent af testpersonerne svarede, at de tjekker deres email tre gange i snit på arbejdspladsen. 47 procent svarede, at de kigger efter nye emails mere sporadisk i løbet af dagen. 26 procent forklarede, at de tjekker deres personlige email for at ordne personlige sager, mens 20 procent gør det for at kommunikere med familie og venner. Heraf er kun ni procent blevet »opdaget« af chefen.
Hele 40 procent svarede, at de har tjekket deres email midt i nattens mulm og mørke, og ligeledes tjekker 40 procent af personerne deres email som det første om morgenen. 60 procent af de adspurgte svarede, at de holder øje med deres indbakke, mens de er på ferie.
Email er blevet en så vigtig del af hverdagslivet, at kun 26 procent svarede, at de havde gået to-tre dage uden at tjekke deres email. Undersøgelsen viste også, at den gennemsnitlige amerikanske emailbruger har 2,8 emailkonti.
Personerne blev også spurgt om, hvilke email-funktioner, de helst ville have. Her blev topscoreren med 45 procent en funktion, der kan trække en ellers sendt email tilbage, hvis man havde været lidt for rap på aftrækkeren og fået sendt en mail af sted for hurtigt, eller til den forkerte modtager.