Med den nye aftale er Kapow!s markedsværdi på et halvt år steget fra 30 til 300 mio. kr. Mediekoncernen Impress Group betaler 24 mio. kr. for 7.5 pct. af aktierne i det danske firma.
Kerneproduktet hos Kapow! er en Java-baseret Internet-søgerobot, der samler og sorterer informationer fra Nettet.
Systemet bruges bl.a. til databaser med biler, både, ejendomme, aktiekurser og odds-spil.
Samtidig med investeringen har firmaet indgået en samarbejdsaftale med Impress Group, som betyder at mediekoncernen kan udnytte robotten på det japanske marked. Planen er at bruge robotten til nyheder og produkt-information indenfor IT, computer, musik og design.
Det danske firma blev stiftet i juni 1998 og har i dag 25 medarbejdere. Ejerkredsen består, udover de to stiftere Ebbe Groes og Stefan Andreasen, af SAL Holding A/S, Internet Ventures Scandinavia A/S med Lars Bruhn som bestyrelsesformand og nu også Impress Group.