Midt-Data er klar med to nye fysiske butikker. Den første åbner i Aalborg første juli og to måneder efter følger en butik i Odense.
De to nye butikker får begge udstillingsområder, der er fire gange større end dem i Viborg og Århus. Ifølge direktøren handler det om, at de nye butikker skal være oplevelsescentre, hvor kunder er aktive. I Aalborg vil det eksempelvis være LCD-TV, digitale kameraer og GPS'ere, som kunder har mulighed for at få i hænderne og lege med.
»Lokationen er utrolig vigtig for de her butikker. Vi skal ud og kæmpe med eksempelvis Elgiganten, og jeg regner med, at vi kan slå dem,« siger Allan Carøe, der er administrerende direktør hos Midt-Data.
Midt-Data har altid haft en butik i Viborg, men sidste år åbnede forhandleren en butik i Århus. Senere på året tog Allan Carøe en investor ind, der skulle sikre den økonomiske pondus til at udbrede Midt-Data til hele landet.
»Vi har den nødvendige kapital til at gøre det her. Der er ingen banker, der har problemer med at låne os penge, nu hvor vi har et selskab med en egenkapital på 300 millioner i ryggen,« fortæller Allan Carøe.
Allan Carøe vil dog ikke kaste sig hovedkulds ud i at åbne flere butikker i år. De to nye butikker er nok for i år, men han lover, at der kommer to til tre nye butikker i 2008.