Droid Motorola høster stor succes med Android-mobilen Droid, men Motorola er ganske enkelt så svagt et mobil-brand hos de danske operatører, at vi stadig må kigge langt efter Droid og Motorola hos de danske operatører.
Nej, nej, nej og nej. Det er svaret fra henholdsvis Telia, Telenor, TDC og 3, da ComONs søsteravis Mobil spørger, om de har planer om at tage Motorola Droid ind i sortimentet.
3 har pt. slet ikke noget samarbejde med Motorola og deres kunder viser ikke interesse for Motorola. Motorola har ganske enkelt ikke et stærkt nok brand i Danmark, lyder det fra 3's pressechef, Stine Green Poulsen:
”Hvis Motorola-mobiler skal opnå en reel efterspørgsel i Danmark, skal de nok investere nogle flere penge i deres brand lokalt i Danmark,” forklarer hun.
TDC vurderer ligeledes, at Motorola er ikke stærke nok til, at TDC vil tage Droid ind nu:
” Men vi følger markedet,” forklarer Rune Fick Hansen, presserådgiver hos TDC. Dermed afviser de altså ikke helt, at den kan komme på tale på et tidspunkt.
Heller ikke Telia har noget samarbejde med Motorola for tiden og derfor får de heller ikke Droid ind i sortimentet. De afviser ligesom TDC ikke at starte samarbejdet med Motorola igen, men først når de engang er klar med et interessant lineup, forklarer Telias pressechef, Felicia Jackson.
Telenor vil ikke udelukke, at de tager Droid eller senere versioner ind i fremtiden, men ind til videre har de valgt kun at holde øje med dens succes i USA:
”Der er mange spændende smartphones på vej, og vi overvejer løbende, hvilke og hvor mange vi skal have i sortiment for at give kunderne den bedste løsning samlet set,” forklarer Peter Glüsing,
Telenors pressechef. Så her er Telenors holdning altså, helt i tråd med konkurrenternes holdning, at Motorola Droid ikke er en god løsning for kunderne.