Man skal høre sandheden fra børn og fulde folk.
Og små teleselskaber.
Onfone er et lille teleselskab, som har fem procent af markedet for IP-telefoni og så få mobilabonnementer, at de i den seneste telestatistik står under "øvrige selskaber".
Nu lufter direktøren, Morten Strunge, sin ærgrelse over, at telebranchen har et "kæmpemæssigt troværdighedsproblem".
"Desværre ofte selvforskyldt," skriver han til ComON.
Det kan han have ret i. I går fik Onfone en bøde på 50.000 kroner for vildledende markedsføring, fordi mobilselskabet på firmaets hjemmeside for halvandet år siden ikke havde oplyst mindsteprisen for mobiltelefoner med en bindingsperiode.
"Det beklager vi naturligvis – og vi har selvsagt betalt bøden på 50.000 kr. uden tøven," skriver Morten Strunge.
Direktøren er træt af, at teleselskaberne ikke giver kunderne klare produkter.
"Uigennemsigtige priser, ubehagelige overraskelser, mangelfuld markedsføring, deciderede fejl i afregningen og lange bindings-perioder kendetegner beklageligvis branchen," skriver Morten Strunge.
Nu kommer tadaaa. Onfone, der er i gang med at markedsføre sig selv, blandt andet i S-toge i København, har set lyset og lover at gå imod strømmen. Det er blandt andet ved at afskaffe konceptet om en bindingsperiode, akkurat som Bibob gør nu og TDC's Telmore gjorde i opstarten.
Nøgleordene skal være "enkelhed, gennemsigtighed og frem for alt troværdighed," fortæller direktøren. Blandt andet lover direktøren, at man med en dags varsel kan opsige sit abonnement og få de resterende penge på kontoen tilbage.
Onfone er et af de få, små danske mobilselskaber, der ikke er blevet opkøbt af en af giganterne. Selskabet lejer sig ind på Telenors mobilnet.
Selskabet får en middelmådig samlet karakter på hjemmesiden Trustpilot.dk, men de fleste brugere er generelt gode i deres anmeldelser, mens enkelte giver meget dårlige anmeldelser.