Sådan vil Twitter tjene penge

Twitter har en ny plan for, hvordan selskabet skal tjene penge.

Indtil nu har Twitter ikke ønsket at tale om penge, men nu har selskabet løftet lidt af sløret for, hvordan man har tænkt sig at opbygge en fornuftig forretning omkring den populære mikroblogging-tjeneste. Det skriver New York Times.

”Vi mener at vi har knækket koden til en ny form for annoncering – annoncering der starter som organisk indhold,” sagde Twitter-direktør Dick Costolo tirsdag på Mixx konferencen i New York.

Twitter satser blandt andet på betalte tweets, hvor annoncører kan betalte for at Twitter skaffer abonnenter (followers) til deres nyhedsstrøm ved at anbefale den pågældende tweet i søgeresultaterne.

Internet-tjenesten foreslår automatisk hvilke tweets den enkelte bruger bør følge, baseret på dennes interesser, og nu kommer der altså også ”købte anbefalinger”, hvor virksomheder kan betale for at få deres tweet fremhævet.

Dick Costolo mener at det er mere effektivt end almindelige annoncer, fordi annoncørerne kan bruge deres tweet til at holde kunderne informeret løbende om nye tilbud og produkter – og fordi det er frivilligt for brugerne, om man ønsker at modtage informationerne.

Twitter har allerede eksperimenteret i mindre skala med betalte annoncer og indtil videre har omkring 40 virksomheder købt annoncer hos tjenesten. Det er blandt andet Starbucks og Virgin America.

Men Costolo forventer at der vil være hundredvis af annoncører på Twitter inden årets udgang, og han regner med en annonce-omsætning i millionklassen.

Twitter vil også udvikle en nyt annoncesystem rettet mod små virksomheder, som skal gøre det lettere for dem at indrykke annoncer og hente statistik om, hvor mange brugere der har klikket på dem.

Costolo kunne også fortæller, at Twitter nu har 160 millioner brugere og der kommer 370.000 nye brugere til hver dag.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere