Danskerne foretrækker i stigende grad mobiltelfoni og ip-telefoni frem for det gode gamle fastnet. Det har presset danskerne gamle teleselskab, TDC, i defensiven, men nu går selskabet til modangreb for at sikre sin fastnetforretning.
TDC lancerer derfor en landsdækkende reklamekampagne for produktet "TDC Samtale." Selskabet lokker med kontante rabatter for dermed at tilbageerobre tidligere kunder og holde på de nuværende.
»Vi kan se, at der er en enorm interesse for fastprispakker. Med det her skridt forsøger vi på en og samme tid både at fastholde bestående og generobre tidligere kunder, som af en eller anden grund har forladt os de senere år,« siger direktør i TDC Privat, Gert Rieder, til Jyllands-Posten.
Ifølge Jyllands-Posten har flere end 500.000 af TDC's knap to millioner fastnet-kunder valgt TDC Samtale, siden produktet blev lanceret i 2004. Og TDC håber nu, at den nye kampagne vil få endnu flere til at vælge produktet, for erfaringen har vist, at disse kunder sjældent forlader TDC.