Mobil-reklamer for milliarder

Ifølge en ny rapport vil mobil markedsføring blive den næste store trend med et budget på over seks milliarder kroner i 2006. Rapporten bakkes op af dansk mediebureau.

Mobilen vil inden for få år afløse internettet som det store medie for markedsføring, og allerede i 2006 vil mobil markedsføring få et gennembrud. Det fremgår af en ny rapport fra analyseinstituttet Visiongain, der spår, at vi vil se et væld af nye, kreative mobilannoncer i 2006. Det skriver Berlingske Tidende.

»Fra 2007 vil de store brands vide, hvad der virker, og mobilannoncering vil i 2008 blive mainstream,« hedder det i rapporten fra Visiongain, der har specialiseret sig i 3G-telefoni og smartphones.

Ifølge det danske mediebureau Carat Interactive rummer mobilen og andre bærbare medier et hidtil uudnyttet potentiale til at blive fremtidens reklamemedie.

»Internettet boomer lige nu og er det nye store medie for annoncører, hvorimod mobil-markedsføring stadig er ukendt land for de fleste. Men alle har i dag en mobil liggende i lommen, og forstår man at bruge mediet markedsføringsmæssigt, er potentialet kæmpestort. Ikke mindst i forhold til de unge,« siger Uffe Henriksen, der er New Media Director hos Carat Interactive.

I 2005 udgjorde markedet for mobil markedsføring i Europa og USA 1,58 milliarder kroner, men ventes allerede i 2006 at overstige seks milliarder kroner.

Her i Danmark blev der sidste år brugt mellem 20 og 30 millioner kroner på rene mobilkampagner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere