Mobil-reklamer for milliarder

Ifølge en ny rapport vil mobil markedsføring blive den næste store trend med et budget på over seks milliarder kroner i 2006. Rapporten bakkes op af dansk mediebureau.

Mobilen vil inden for få år afløse internettet som det store medie for markedsføring, og allerede i 2006 vil mobil markedsføring få et gennembrud. Det fremgår af en ny rapport fra analyseinstituttet Visiongain, der spår, at vi vil se et væld af nye, kreative mobilannoncer i 2006. Det skriver Berlingske Tidende.

»Fra 2007 vil de store brands vide, hvad der virker, og mobilannoncering vil i 2008 blive mainstream,« hedder det i rapporten fra Visiongain, der har specialiseret sig i 3G-telefoni og smartphones.

Ifølge det danske mediebureau Carat Interactive rummer mobilen og andre bærbare medier et hidtil uudnyttet potentiale til at blive fremtidens reklamemedie.

»Internettet boomer lige nu og er det nye store medie for annoncører, hvorimod mobil-markedsføring stadig er ukendt land for de fleste. Men alle har i dag en mobil liggende i lommen, og forstår man at bruge mediet markedsføringsmæssigt, er potentialet kæmpestort. Ikke mindst i forhold til de unge,« siger Uffe Henriksen, der er New Media Director hos Carat Interactive.

I 2005 udgjorde markedet for mobil markedsføring i Europa og USA 1,58 milliarder kroner, men ventes allerede i 2006 at overstige seks milliarder kroner.

Her i Danmark blev der sidste år brugt mellem 20 og 30 millioner kroner på rene mobilkampagner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere