Januar er en spændende måned for gadgets. Udover sidste uges CES-messe i Las Vegas, hvor at alverdens mulige og umulige firmaer præsenterer do gadgets, er det også den tid på året, hvor at Apple til MacWorld Expo i San Francisco præsenterer de produkter, som vi kommer til at bruge uforholdsmæssigt meget tid på i det kommende år. Bare se på vores dækning af den tilsyneladende endeløse iPhone-hack-saga.
Mac-kult i selvsving
Nettet florerer allerede med masser af rygter om årets nyheder og alle dissekeres de med kirurgisk præcision. Læs mere ovre på MediaMac, hvor Henrik Rasmussen, udover at have lavet en handy guide til rygterne forud for dette års keynote, også vil følge de interesserede helt i seng med de seneste nyheder.
Og for jer, der kan sove længe i morgen, giver CrunchGear deres bud på hvordan man får Steve Jobs' tale i aften til at gå hurtigere, nemlig en god, gammeldags drikkeleg.
Er du en Apple fanboy? Eller bare en dygtig wanna-be? UberReview har samlet 25 tegn på, at du er en Apple fanboy.
Ingen iPhone i Kina
Og til sidst kan vi nævne, at China Telecom ikke gider at lege med Apple. Teleselskabet har simpelthen sagt nej til at sælge iPhone. Hvorfor er uvist, men da China Mobile har flere abonnenter, end der er indbyggere i USA, Japan og Storbritannien til sammen, har de god mulighed for at diktere aftalens betingelser. Så det er nok Apples krav om en bid af omsætningen, der har været i vejen for en aftale mellem de to firmaer.
China Mobile sidder på 362 millioner af Kinas 539 millioner mobilabonnenter. Og det er jo ikke fordi China Mobile ikke har billigere iPhone-kopier, som Meizus miniOne at sælge. Kina er, som bekendt, et land, hvor at man ikke tager dekadente vestlige koncepter som "ophavsret" og "intellektuel ejendom" særligt alvorligt.