Vi kunne i går fortælle, at Coop Danmark enten havde glemt eller bevidst overset, at købe domæbenavnet på deres nye teleselskab Coop Mobil. Det fangede Bibobs administrerende direktør Frank Rasmussen, og købet straks domænerne, "for at undgå hajer", som han sagde.
Men nu nægter Coop Danmarks non-food-direktør Jesper Faurholt, at det overhovedet har været meningen, at skulle købe de domænenavne.
"Det er ikke et online-produkt, og det har aldrig været meningen, at skulle købe domænenavnet, da vi ikke skal ud og sælge produktet på nettet. Mange af vores produkter er slet ikke registreret på nettet," siger han.
Samtidig nægter de, at tage imod domænenavnene fra Frank Rasmussen, da de mener, at det er deres egen ret til at registrere det, eftersom de har købt rettighederne til navnet.
"Frank Rasmussens lille gimmick har åbenbart fået en del opmærksomhed, men den er også ganske irrelevant. Jeg har nu taget kontakt til en advokat, der må kigge nærmere på sagen," siger han.
Bibob-direktøren Frank Rasmussen er selv klar på at frigive domænenavne, hvis der er behov for det.
"Der er to muligheder. De kan enten takke pænt ja tak til vores gratis overrækkelse, eller de kan nægte, og så frigiver vi bare navnene. Men hvis der var nogle, der havde gjort dette nummer mod os, så havde jeg da taget imod, og ment, at de havde gjort os en tjeneste. Men det at de får en advokat til at kigge på tingene, afspejler ikke helt deres udmelding om, at de er ligeglade med Coop Mobils online-del," siger han til ComONs søsterblad Mobil.nu.