Musimi, der tilbyder IP-telefoni, afviser, at der er tale om store problemer for deres kunder. ComOn talte i sidste uge med en af deres kunder, der gentagne gange havde oplevet et misbrug af sin konto.
Selvom Musimi afviser at der er tale om store problemer, så bekræfter de, at et fåtal af deres brugere har oplevet et misbrug.
»Omfanget er meget begrænset og udgør samlet set nogle hundrede kroner. Problemet opstod lige før jul, og vores teknikere har fuld kontrol over, hvad der er sket. De kunder, der er berørt af det, vil selvfølgelig få beløbene refunderet,« siger Rune Strømmen fra Musimi til ComON.
Tom Stub Christensen er kunde hos Musimi og har oplevet et misbrug af sin konto. Han bekræfter, at der ikke er tale om de store beløb.
»Det er ikke så meget et spørgsmål om kroner og øre. Det er mere princippet i, at ens penge ikke er beskyttet. Det gør mig utryg,« siger Tom Stub Christensen til ComON.
Hvilket problem der ligger til grund for misbruget vil Musimi ikke ind på.
»Jeg vil ikke begive mig ind på en teknisk forklaring af hvad der er sket, men kan bekræfte at der er tale om en form for misbrug. Det hele er i midlertidig fuldstændig udramatisk, i og med at omfanget, for Musimi, var begrænset til nogle få hundrede kroner,« forklarer Rune Strømmen fra Musimi til ComON.
»Vi har nu foretaget os nogle ændringer hos Musimi, således at fejlen ikke kan opstå igen,« forsikrer Rune Strømmen.