Pavillion-navnet er et stærkt »brand« i USA, og derfor vælger HP nu også at indføre det i Danmark. Håbet er, at kunderne bliver mere trygge, hvis der står HP på både pc'en, printeren og på listen over servicetelefonmunre, men navnelegen betyder også, at Presario-navnet, der bruges til Compaqs comsumer-pc'er, efterhånden kun skal forhandles i udvalgte butikker, og at markedsførings-kronerne skal bruges på Pavillion-serien.
Samtidig med at Pavillion introduceres, forsvinder Evo-navnet, der dækker over Compaqs professionelle serie. Men Compaq glider dog ikke helt ud, for den nuværende Compaq Evo-serie kommer fremover til at hedde HP Compaq. På den måde bliver Compaq pludselig både et mærke og et produktnavn, men det mener HP ikke vil forvirre kunderne.
»Compaq Presario og HP Compaq henvender sig til to helt forskellige markeder, så jeg tror ikke der bliver nogen problemer med navnene,« siger HP's markedschef for consumer-pc'er, Kjeld Larsen. Han medgiver dog, at det kan være vanskeligt at forklare navnerokaden i alle detaljer, men fortæller om perspektiverne:
»Vi vil gerne benytte den synergi, der er i HP-navnet, så fremover koncentrerer vi vores indsats om Pavillion. Presario-maskinerne vil primært være tilgængelige for butikker, der eksempelvis har mange hyldemeter og ønsker flere brands«, siger han.