Målet er klart. Toshiba Computers skal ifølge Peter Skou, der er landechef for pc-producenten i Danmark og Finland, have en markedsandel på bærbare computere på 11 procent indenfor halvandet år.
»Der er kommet et pres fra forhandlere, der efterspørger vores computere. Og det er nødvendigt at lytte til de ønsker, hvis vi skal videre. Vi skal tredoble omsætningen og har brug for et tredje ben at stå på. Og det ben er Actebis,« fortæller Peter Skou og fortsætter:
»Lige nu har vi aftaler med Scribona og Tech Data. Men for at nå retailkunderne har vi valgt at samarbejde med Actebis, der står stærkt på netop det område.
For tiden er Toshiba Computers repræsenteret hos blandt andet Merlin, El-giganten og Zitech Computer. Men Poul Skou ser gerne, at listen bliver udvidet med Fona, TDC og Expert-kæden.
»Målet er først og fremmest at gnave os ind på Fujitsu Siemens' markedsandel, som er vores tætteste konkurrent. Men vi tager et skridt ad gangen,« lyder det fra landechefen.
Foreløbig gælder samarbejdet mellem Actebis og Toshiba Danmark og Norge. Men går alt ifølge Peter Skou problemfrit, satser Toshiba, stadig i samarbejde med Actebis, at nå det svenske retail og SMB-marked i 2007.