Facebook er ikke andet end en adressebog. Sådan lyder ordene fra Rupert Murdoch, der er administrerende direktør i News Corp - firmaet som købte MySpace for 580 millioner dollars (2,79 milliarder kroner) tilbage i 2005.
Ifølge The Sydney Morning Herald skulle Murdoch ligeledes have sagt, at »Facebook havde været dygtig til at være månedens dille i de sidste seks måneder af 2007«, men at det ikke er et rigtigt socialt netværk.
MySpace tjener flere penge, og tjenestens store fokus på underholdning betyder, at folk bliver længere tid på sitet, end det er tilfældet med Facebook, der bliver brugt som adressebog, lød kritikken ydermere fra Murdoch, da han talte ved Cannes Lions 2008 International Advertising Festival.
Murdochs udmeldinger kommer i kølvandet på en opgørelse fra internet-analysehuset ComScore, som viser, at Facebook for første gang nogensinde har http://www.comon.dk/news/facebook.tryner.myspace_36674.html " target="blank">betydeligt flere besøgende end MySpace.