M1 tager nu konsekvensen af den hårde konkurrence på mobilmarkedet og vil nu tilbyde gratis mobiltelefoni - dog kun de første 50 minutter om måneden.
Mads Veiby går nye veje for at tage konkurrencen op på mobilmarkedet.
Konkurrencen på mobilmarkedet er benhård. Derfor skal man være fræk og kreativ, vurderer M1's direktør Mads Veiby overfor Mobil. Derfor tilbyder de nu gratis mobiltelefoni om månenden, men dog i begrænset omfang.
Abonnementet hedder Gratis50. De første 50 minutter om måneden er gratis, men herefter koster det 50 øre i minuttet og 50 øre per opkaldsforsøg.
Ligeledes er de første 50 sms'er gratis. Overskrider man det forbrug, skal man betale 18 øre per sms.
Der er ikke tilknyttet mindstefaktura og oprettelsesgebyr for abonnementet.
For Mads Peter Veiby handler det om at tilbyde konkurrencedygtige mobilløsninger:
"Tendensen går mod billigere og billigere mobiltelefoni, og vi ligger i konkurrence med blandt andet Skype - så vi bliver nødt til hele tiden at tænke nyt og enkelt. Vi har en størrelse, hvor vi kan mærke fordelen ved at købe stort ind at taletidsminutter," fortæller han.
M1 har i dag cirka 100.000 kunder, og Mads Veiby håber, at dette skridt vil bringe dem til næste mål, nemlig 200.000 kunder.
Det er dermed ikke tale og sms, som M1 fremover komme til at tjene penge på. Derimod har de store forventninger til at tjene på deres tillægspakker, for eksempel mobil-tv, mobilt bredbånd og Funpakken med videoer, truetones, ringetoner og spil. Også backup af indhold og kontakter samt sms via Outlook hører blandt de tillægsprodukter, som M1 skal tjene penge på.