MySpace har købt foto- og video-hosting og fotodelingssiden Photobucket til en pris på 250 millioner dollar, mere end 1,3 milliarder kroner.
Købet havde sin oprindelse i en strid mellem de to tjenester. Der handlede om, at MySpace mente, at Photobucket opfordrede sine brugere til at anvende slideshows med reklamer på MySpace, hvilket var en overtrædelse af sidens regler om kommercielle interesser. Derfor blokerede MySpace Photobucket.
Men striden er nu løst, og samtalerne har ført de to parter sammen. Photobucket har siden marts ledt efter en køber, og ifølge netavisen TechCrunch er der sandsynligvis også en aftale om yderligere 50 millioner dollar (lidt under 275 millioner kroner), hvis Photobuckets udvikling opfylder visse krav, der dog er ukendte.
Photobucket blev grundlagt i 2003 og gav sidste år et afkast på 6,3 millioner dollar (næsten 35 millioner kroner). Tjenesten har 40 millioner brugere og vurderes at have en fremgang på omkring 85.000 nye brugere om dagen.