MSN China hedder Microsofts nyeste MSN-portal, der netop er åbent i Kina. Derved tager softwaregiganten endnu et skridt ind på det kinesiske marked, efter at man for to uger siden lavede en aftale med det kinesiske investeringsselskab Shanghai Alliance Investment om at styrke Microsofts indholdstilbud i landet. Det skriver Internet News.
»Kina har verdens mest dynamiske internet- og mobilkommunikationsmarked, og i tråd med vores langsigtede strategi er vi besluttet på at levere brugbar information og kommunikationsservices til dette marked,« siger Michael Rawding, der er vicedirektør i MSN Global Sales og Marketing.
Den nye MSN-portal bliver drevet i samarbejde med ni partnere, der alle ved hjælpe til med at levere lokalt indhold til brugerne.
Lancering af MSN China betyder blandt andet, at kineserne får fem nye faneblade i deres MSN Messenger med forbedret indhold og lokale services. Samtidig får beboeren i riget i midten deres Hotmail opgraderet til at kunne indeholde 250 megabyte, der dog stadig er et stykke efter Googles Gmail, der i øjeblikket ligger på over 2.234 megabyte, og som i øjeblikket stiger for hvert sekund.
Ifølge MSN er der i dag mere end 7,1 millioner high-end brugere af Microsofts MSN Messenger i Kina.