For få dage siden den 17. december sendte HP's topchef John Thomson en mail til koncernens partnere, hvor han opfordrede partnerne til at profitere på usikkerheden, der hersker blandt IBM's kunder mens overdragelsen af IBM's pc-forretning til Lenovo pågår.
"Som følge af spørgsmål, som IBM's kunder måtte have i kølvandet på salget, er det sandsynligt at de snart vil lede efter alternative leverandører af deres pc'er (og måske også Intel server produkter)," skrev Thomson.
"Vi er meget snart på vej med aggressiv markedsføring samt med initiativer, kampagner og værktøjer der kan lette leverandørskiftet - til brug for partnere og slutkunder,"lød det videre.
Mailen bød ifølge amerikanske CRN ikke på oplysninger om konkrete HP-initiativer, men en HP talsmand udtaler, at initiativerne sandsynligvis vil starte næste måned og indeholde rabatter, der skal gøre HP konkurrencedygtig i forhold til IBM.
Thomson gjorde i mailen rede for, at IBM-kunderne måske vil bekymre sig om den fortsatte produktudvikling, den globale support og forsyningsproblemer samt servicen generelt i tiden efter Lenovos opkøb.
"I har en unik mulighed for at positionere HP til disse kunder som det bedste alternativ", skrev han til partnerne.