Der er allerede store forventninger til Natal-projektet, der sandsynligvis kommer til Xbox senere på året. Natal gør det muligt at kontrollere computerspil ved hjælp af fagter og bevægelser - uden brug af joypads.
Men mens resten af verden spændt sidder og venter, så tager konkurrenterne hos Nintendo sandsynligvis lanceringen med ro.
For selv om omverdenen tror, at Nintendo står til at miste monopolet på bevægelseskontrolleret computerspil, så sidder Nintendo trygt i kulissen - overbevist om at projektet ikke bliver en stor sællert.
Ifølge rygter har Nintendo tidligere takket nej til den teknologi, som nu ligger i Natal, beretter Computerandvideogames.com.
Det israelske firma 3DV Systems viste angiveligt teknologien til Nintendos administrerende direktør Satoru Iwata og flere at hans kollegaer i slutningen af 2007. Men direktørene var ikke sikre på, at Nintendo kunne producere et forbrugerprodukt med teknologien til en markedsvenlig pris. De satte også spørgsmålstegn ved systemets svartider i spillene.
Microsoft købte senere teknologien og fremviste den seneste version på spilmessen E3 i 2009.
En anonym kilde hos Nintendo fortæller: Jeg har hørt Iwata forklare den prototype, som han fik fremvist dengang, og der er med sikkerhed Natal. På E3 var hardwaren godt nok blevet mindre, og ansigtsgenkendelse var blevet meget bedre, men der er tale om dem samme teknologi. Vi er stadig overbevist om, at Natal ikke kan komme i handlen med de avancerede funktioner til den pris, som Microsoft forventer at sælge den for."
Computerandvideogames.com kæder oplysningen sammen med, at Microsoft har fjernet en chip i Natal for at bringe omkostningerne længere ned.
Hverken Nintendo eller Microsoft har dog ønsket at kommentere på historien.