Det er ikke tilladt at lokke kunder til uden at give alle informationer om abonnementet.
Det må Fullrate nu sande. Lektien koster selskabet en bøde på 100.000 kroner.
Forbrugerombudsmanden anmeldte sidste år Fullrate til politiet for overtrædelse af markedsføringsloven. Det er den anmeldelse, der nu afsluttes med en bøde på 100.000 kroner, som Fullrate har accepteret at betale.
Lovovertrædelsen bestod i, at Fullrate på sin hjemmeside reklamerede for et internetabonnement. Problemet var bare, at firmaet kun oplyste den månedlige abonnementspris. Men reklamen gjorde det ikke klart for potentielle kunder, at der også var en minimumperiode på seks måneder, et oprettelsesgebyr og et fremsendelsesgebyr at tage højde for.
Fullrate havde også lavet en anden fejl på firmaets egen hjemmeside. På prislisten stod der, at oprettelse er gratis, men den kostede reelt 99 kroner, hvis man ikke selv havde en router i forvejen.
Den samlede bøde er udregnet efter markedsføringsomkostninger. Forbrugerombudsmanden oplyser dog, at bøden er nedsat på grund af Fullrates medvirken til at opklare sagen. Og da firmaet nu har valgt at betale bøde, betragtes sagen som afsluttet.
Forbrugerombudsmanden har tidligere været efter Fullrates markedsføring. Se de relaterede historier under artiklen.