BandBase, der er en dansk pendant til MySpace, afgik ved døden i sidste måned. Ejerfirmaet Dotweiser, der blandt andre havde folk fra Microsoft og Nordisk Film i bestyrelse og ejerkreds, var slet og ret løbet tør for penge, og uden udsigt til at få større indtægter end man havde udgifter, valgte selskabet at dreje nøglen om.
Nu er Doitweiser genopstået fra de døde. Selskabets aktiviteter er blevet købt ud fra konkursboet og der er ved at blive sat strøm til BandBase-sitet, som ventes at gå i luften i dag mandag.
Jens Lernø er atter med i bestyrelsen af Dotweiser og er også medejer af det nye foretagende. Desuden er den tidligere direktør i Dotweiser, MartinBuck Hegaard ny direktør i den nye Dotweiser. Ud over de to er ejerkredsen i det genopståede firma bestående af Jacob Houlind fra Nordisk Film- TV, Rasmus Ibfeldt fra E Types og Jakob Sand fra Capital Plus.
Martin Buck Hegaard forklarer overfor ComON, at den nye ejerkreds, som altså ikke er helt ny hele vejen igennem, vil forsøge at drive BandBase profitabelt ved at få brugerne til at stå for en større del af arbejdet – og ved at have færre lønnede medarbejdere til det redaktionelle arbejde.
BandBase var ifølge direktøren et af ofrene for Facebooks store fremmarch. Sitets trafikniveau kunne til sidst ikke skaffe nok reklameindtægter til at finansiere den daglige drift. Det nye Dotweiser skal derfor i højere grad satse på projekter, som udvikles og gennemføres i samarbejde med andre.
Blandt de projekter, Dotweiser allerede har gang i, er et musik-site sponsoreret af Danske Bank, hvor folk kan kombinere klassisk og rytmisk musik (mixtoverdener.dk) samt booking- projektet Local Heroes, hvor musikglade internetbrugere kan stemme bands frem til live-koncerter på danske spillesteder.