E-handelsfonden har lanceret et nyt website, der skal sikre forbrugernes tillid til e-handel. På hjemmesiden, der har adressen www.e-maerket.dk, har e-handelsfonden samlet information om retningslinier for handel over internet. Formålet er, det skal blive mere gennemskueligt for forbrugerne at handle på nettet.
»Fremover så ved forbrugerne, at de kan hente al information et sted, når de ønsker viden om, hvad de skal være på vagt over for, når de surfer og handler på nettet,« fortæller Martin Borgen, projektleder i e-handelsfonden.
Der er også gennemført en række udviklingsinitiativer relateret til de e-mærkede butikker, der kan logge ind på websitet. Blandt andet har de e-mærkede butikker adgang til et bredt udvalgt af tekster og logoer, der kan anvendes til markedsføring og ikke mindst til at holde sig ajour med indholdet i de gældende retningslinjer.
»Vi har haft et ønske at skabe en mere professionel digital overflade for både forbrugerne og de e-mærkede butikker og det er vi stolte over nu at overbringe til dem,« siger Martin Borgen.
E-mærket så første gang dagens lys i maj 2000, hvor e-handelen endnu ikke var på sit højeste. Mærket er skabt af danske forbrugere og virksomheder i et forsøg på at skabe en mærkningsordning, der skal gøre det trygt at handle på internettet. E-mærket er netop i år blevet tildelt et økonomisk tilskud fra Videnskabsministeriet.