Legos direktør, Jørgen Vig Knudstorp blogger ofte med virksomhedens 5000 ansatte verden rundt. Blogg-eksperter mener ligefrem at blogging kan gavne virksomhedens bundlinie.
Legos danske direktør Jørgen Vig Knudstorp er en af de få danske toppledere som blogger. Det foregår på selskabets intranet. Og her kan han kommunikere direkte til koncernens godt 5000 medarbejdere verden rundt. I omkring et og et halvt år har direktøren blogget med virksomhedens ansatte.
Blogg-eksperter og topledere mener ligefrem at virksomheder kan tabe terræn både lokalt og globalt, hvis de ikke blogger, skriver tidsskriftet Lederne.
Lego-direktøren kalder blogging for en ny genre indenfor forretningsmæssig historiefortælling, som alle ledere bør mestre.
»En af fordelene ved bloggen, er at jeg er synlig og tilgængelig overfor alle medarbejdere over hele verden,« siger Jørgen Vig Knudstorp, der understreger at en blogg aldrig må minde om en offentlig gabestok.
Hver uge kan samtlige medarbejdere kloden rundt følge med i direktørens blogg på over 500 skærme fordelt over Legos afdelinger kloden rundt. For nyligt blev han kåret til Årets Leder.