Det skorter ikke lige frem på konkurrence på området for ip-telefoni i Danmark. Men nu melder endnu et firma sig på banen. Firmaet mener nemlig, at der er et hul i markedet.
MaxTel vil gå målrettet efter de mindste erhvervskunder.
»Vi vil gerne ud og hjælpe alle de kunder, som ingen andre gider have. Dem, som har én eller to linjer, er der jo ingen, der gider at røre,« mener Matt Christensen, der er direktør i det nye selskab.
»Da min kæreste, som er iværksætter, undersøgte mulighederne, var det billigste 13.000 kroner, men man kan også risikere at skulle slippe det femdobbelte til TDC,« siger Matt Christensen.
Men erhvervsdrivende med én eller to telefonlinjer har vel næppe bruge for et avanceret telefonsystem?
»Jo! For det første, så vil alle nystartede virksomheder gerne virke større, end de egentlig er. Det kommer de uundgåeligt til med velkomstmenuer og ventemelodier. For det andet så kan det lette deres hverdag. Vi har for eksempel lige lavet en løsning til tandlæger, så de kan tilbyde automatisk tidsbestilling,« forklarer Matt Christensen.
MaxTel udvider om kort tid sit hosted PBX-produkt med en mobil-løsning. Med den kan mobiltelefonen gøres til et komplet omstillingsbord. En perfekt mulighed for især mindre håndværksfirmaer, mener Matt Christensen.