Radiohead fik 31 kr

Radiohead fik ros for at gå nye veje med pladedistribution, men meget tyder på, at mange fans slet ikke gider at betale for at downloade.

For en måned siden udsendte Radiohead et album, der satte gang i debatten. Der har ikke været meget fokus på musikken, men mest på distributionsformen. Udgivelsen var nemlig tilgængelig via download, hvor brugerne selv kunne bestemme, hvad de ville betale.

Nu viser de første undersøgelser, at de fleste personer valgte at betale nul kroner for albummet.

ComScore anslår, at 62 procent havde indtastet nul kroner.

17 procent betalte mellem nul og fire engelske pund, mens 12 procent betalte mellem 8 og 12 engelske pund.

Det giver en gennemsnitspris på 2,93 pund (31,4 kroner) på verdensplan.

Det har selvfølgelig sat gang i debatten, om det alternative projekt har kastet flere penge af sig end en almindelig pladelancering.

De forskellige beregninger og antagelser er dog stadig ikke bekræftet fra bandet eller deres tidligere pladeselskabs side.

Men uanset resultatet, så fortsætter Radiohead med digitale produkter på egen hånd.

Senest er der blevet tilføjet et usb-produkt i bandets butik på Radioheadstore.com. Den specialdesignede usb-stick indeholder Radioheads bagkatalog bestående af albumene; Pablo Honey, The Bends, OK Computer, Kid A, Amnesiac, I Might Be Wrong (live) og Hail To The Thief på et 4GB USB-flashdrev.

Sangene ligger i ukomprimerede WAV-filer og koster inklusive flash-drev cirka 1000 kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere