Mobilselskaberne bekriger hinanden som aldrig før. Priskrigen har raset på både minutpriser, abonnementspriser og udgiften for at sende SMS-beskeder. Men at en MMS skal koste tre kroner, det har kombattanterne kunnet blive enige om. Prisen er den samme over hele linien.
I midten af september blæser discount-selskabet CBB Mobil dog til kamp. Selskabet sætter prisen på en MMS til 1,99 kr. - mere end en krone billigere end prisen hos konkurrenterne.
»Det har været underligt at iagttage de andre selskaber fra sidelinjen. Mens de godt har kunnet finde ud af at kæmpe om prisen på de traditionelle mobilprodukter, er der påfaldende enighed, når det har handlet om MMS-beskeder. Her er prisen stiltiende fastsat til tre kroner, hvilket er alt for meget,« siger Teddy Søgaard Pedersen, adm. direktør i CBB Mobil.
Han håber på at selskabets initiativ vil starte en kædereaktion af prissænkninger hos de øvrige selskaber.
For nylig kunne CBB Mobil afsløre et økonomisk resultat for de første seks måneder af 2003 på 14,6 mio. kr. Med en kraftig vækst i antallet af kunderne, og den deraf følgende vækst i overskuddet, føler selskabet sig rustet til yderligere prissænkningerne i efteråret.
»Hvis man vil sælge enkel og billig mobiltelefoni til danskerne, kræver det, at man kan agere hurtigt på markedet. Man skal være lille og vågen - og det er vi,« siger Teddy Søgaard Pedersen.
»Vi har indrettet hele vores organisation - logistik, kundebetjening og alt andet - efter omkostningsbevidste principper. Man kan sammenligne vores succes med den, butikker som Fakta og Netto har på dagligvareområdet.«