Mindre end en uge efter seneste opkøb har Netkoncept annonceret endnu en overtagelse af en mindre konkurrent. Denne gang er det forhandlerhuset Dansk Service Team på Nørrebro i København, der indlemmes i den aggressivt voksende Netkoncept-koncern.
I sidste uge meddelte Netkoncept, at man har overtaget virksomheden Teleline Aps, der var specialiseret i IP-telefoni. Dansk Service Team skiftede formelt adresse allerede for to uger siden, men handelen er først offentliggjort nu.
Dansk Service Team er en klassisk hardwareforhandler med fokus på optimering af små og mellemstore virksomheders it-installationer. Ifølge sit seneste årsregnskab (2003) havde Dansk Service Team sidste år syv medarbejdere, der tilsammen skaffede firmaet en omsætning på godt 10 millioner kroner. Det regnskabsmæssige resultat blev dog på under 50.000 kroner.
Selskabet blev stiftet for 16 år siden af Carsten Ø. Petersen, som har været i spidsen for det siden. Han fortsætter sammen med de øvrige medarbejdere i Netkoncept.
»Med købet af Dansk Service Team vil vi understrege, at Netkoncept altid har og fortsat vil fokusere på SMB-markedet. Efterspørgselen for outsourcingydelser, konsulentbistand og totalløsninger er konstant stigende. SMB-markedet ønsker gennemskuelighed, leverandørsikkerhed, samt én, maksimum to it-leverandører. Netkoncept er den komplette leverandør til SMB-markedet«, udtaler Jan Trudslev, salgschef, Netkoncept.