I takt med at flere og flere handler på nettet, kommer der også flere klager over online-butikkerne. Især leveringsproblemer skaber utilfredshed hos kunderne. Ifølge en ny rapport fra EU-organisationen Forbruger Europa er antallet af klager over handel på internettet støt stigende. Det skriver Børsen online.
»Jeg kan kun forestille mig, at antallet af klager vil stige mange år frem i takt med, at mange flere benytter e-handel og samtidig bliver de opmærksom på, at de faktisk har et sted at klage,« siger Peter Fogh Knudsen fra den danske afdeling af Forbruger Europa.
Rapporten viser, at der især er problemer med tyske hjemmesider.
De europæiske forbrugere har i alt indgivet 1834 klager - heraf drejer hele 607 af klagerne sig om tyske hjemmesider.
På andenpladsen kommer Storbritannien med 282 klager, mens de danske online-butikker kun tegner sig for 37 klager.
Ifølge tal fra Danmarks Statistik er danskernes nethandel tredoblet i perioden 2002-2004.