Yahoos samlede omsætning tog et ordentligt dyk i andet kvartal, fordi firmaet er i store problemer på området for bannerreklamer, hvor Yahoo ellers historisk set har været markedsleder.
Selskabet formåede dog alligevel at øge sin profit med 11 procent.
Den samlede omsætning for de tre måneder, der sluttede den 30. juni, faldt 23 procent i forhold til sidste år og endte på 6,3 millarder kroner, fremlagde Yahoo tirsdag.
Fratrækkes provision og gebyrer til partnere, blev nettoomsætningen på 5,6 milliarder kroner, hvilket er fem procent mere end i 2010 og under analytikernes skøn på 5,8 milliarder kroner.
Google og Facebook tager markedsandele
Yahoo forklarede faldet i omsætningen med en række forskellige faktorer, herunder deres aftale med Microsoft om at levere annoncer til Microsofts søgemaskine Bing, som ikke har givet den forventede indtjening og deres afståelse af jobsitet Hot Jobs.
Det største problem for Yahoo er dog, at firmaets bannerreklame-forretning ikke gjorde det så godt som forventet.
"Vi oplevede svaghed i omsætningen på bannerreklame i sidste halvdel af andet kvartal grundet de omfattende ændringer, vi har foretaget i vores salgsorganisation for at positionere os til mere markant vækst inden for bannerreklamer i fremtiden," forklarede Yahoos administrerende direktør, Carol Bartz, i en udtalelse.
Yahoo har været førende på markedet for bannerreklamer siden sidst i 90'erne, men har på det sidste oplevet kraftig konkurrence fra Facebook og Google, som begge vokser meget i annonce-markedet.
Men på trods af faldende omsætning præsterede Yahoo stadig at komme med et forbedret resultat, da nettoindtjeningen steg med 11 procent til 1,2 milliarder kroner.