I USA bliver bliver der langet flere og flere pc'er over disken med et æble-logo på.
Det illustrerer nye tal fra Gartner, der dog samtidig viser, at salget af pc'er generelt faldt med 5,6 procent i USA i andet kvartal i år, sammenlignet med samme periode sidste år.
Den udviklingen er blandt andet drevet af, at flere forbrugere satser på tablets.
Det forhindrede ikke Apple i en vækst på 8,5 procent. Dermed ender æble-firmaet på en tredjeplads med 1,8 millioner solgte pc'ere.
Overhaler Acer og Toshiba
Sidste år lå Apple på en femte plads, men selskabet har nu overhalet både Acer og Toshiba, og er dermed trådt op på podiet, når det gælder salg af pc'ere til det amerikanske marked.
Udviklingen er blandt andet drevet af en øget interesse for iMac i uddannelsessektoren.
Det amerikanske markeds største - målt på antallet af solgte pc'ere - er stadig HP, der dog oplever et lille fald på 1,2 procent. Men med 4,6 millioner solgte pc'ere sidder pc-leverandøren dog stadig solidt på førstepladsen.
Det går også tilbage for Dell på andenpladsen, der sammenlignet med sidste år har oplevet et fald på 9,8 procent.
Selvom Dell oplever tilbagegang, har de stadig et stort hul ned til Apple, da de med deres 3,8 millioner solgte pc'ere sælger mere end dobbelt så mange pc'ere som Apple.
På det globale pc-marked viser Gartners tal en vækst på 2,3 procent, som ligger noget under analysefirmaets tidligere forventinger, der lød på en vækst på 6,7 procent.
På verdensplan er første- og andenpladsen også besat HP og Dell, men her er Apple ikke at finde blandt de seks største.
Du kan læse mere om udviklingen i det amerikanske og globale pc-salg her.