Se alle artiklerne i serien om kredsen af magtfulde Apple-folk lige bag Steve Jobs.
Der er kun få, der kan skabe hype om nye produkter, som Apple kan.
Det har firmaet vist gang på gang før de store produktpræsentationer, hvad enten det har drejet sig om en ny iPhone eller en opdateret udgave af styresystemet Mac OS X.
Som en af Steve Jobs' mest betroede medarbejdere er den marketingansvarlige Phil Schiller manden helt i front for Apples produktfremstød.
Han er den person i Apples marketinghierarki, der har det sidste ord, når de store lanceringer skal skydes af med maksimal effekt.
Selv deler han da også ofte scenen med netop Steve Jobs.
På trods af Phil Schillers ofte lettere komisk afslappede facon, skal man ikke lade sig narre af den garvede marketingmand, der sammen med sin chef formår at sætte de store lanceringer i scene, så de løfter sig og minder mere om storladent teater med spændingskurver og klapsalveklimaks, end om de ret beset trivielle produktpræsentationer, som de reelt er.
"Når projektørerne tændes, og lyskeglerne rammer scenen, er det nemlig Phil Schillers allerfornemste opgave at have sikret sig, at alt klapper. Ikke mindst publikum."
Se alle artiklerne i serien om kredsen af magtfulde Apple-folk lige bag Steve Jobs.