Sæt skub i hverdagen med dine egne Hurtige trin

Hurtige trin gør det muligt at udføre flere handlinger i Office 2010 på én gang blot ved at klikke på en knap. Se her hvordan det foregår.

Hurtige trin minder lidt om regler og gør det muligt at udføre flere handlinger på den eller de markerede emner på en gang blot ved at klikke på en knap i Hurtige trin-galleriet, som du finder midt på Start-fanen i Outlook 2010.

Et Hurtigt trin gør det eksempelvis muligt at videresende mails til foruddefinerede modtagere, for eksempel kollegaerne i dit team, og i samme arbejdsgang flytte mailen over i en mappe, hvor du gemmer alle de FYI-mails, du sender til teamet.

Du kan også bruge et Hurtigt trin til at kategorisere en mail eller en opgave og samtidig oprette en aftale i kalenderen, hvor du kan afsætte tid til at behandle mailen eller opgaven.

Hurtige trin kan med andre ord gøre flere ting på en gang. Outlook kommer med et sæt prædefinerede Hurtige trin, men først når du begynder at programmere dine egne Hurtige trin eller tilpasse de eksisterende - vil du for alvor opdage, hvor meget du kan lette din mailhåndtering i hverdagen.

Sådan bygger du egne Hurtige trin

1. Start med at klikke på Mere-knappen nederst til højre i Hurtige trin-galleriet. I menuen vælger du Nyt hurtigt trin | Brugerdefineret.

2. Nu åbnes Rediger hurtigt trin-dialogboksen. Giv trinet et sigende navn, der fortæller noget om, hvad det er trinet gør. Vælg derefter den første handling trinet skal foretage.

3. Klik på Tilføj handling-knappen for at tilføje endnu en handling til trinet.

4. Når du har tilføjet alle de handlinger, du har brug for, kan du vælge en genvejstast og skrive en uddybende beskrivelse af, hvad trinet gør. Denne tekst vises som et skærmtip, når du holder musemarkøren hen over tippet i Hurtige trin-galleriet.

Nu du er færdig med at programmere trinet, klikker du på Udfør-knappen. Så tilføjes det som et nyt Hurtigt trin i Hurtige trin-galleriet, klar til at blive brugt og lette din arbejdsbyrde i hverdagen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere






Computerworld
Test af monster-tablet: Det er den skøreste og mærkeligste computer, som jeg har testet i lang tid – men jeg vil nu gerne have den alligevel