Læs også:
Nedbrud sender en million danske mobilkunder i sort
Det var en menneskelig fejl, der var årsagen til, at omkring én million Telenor-kunder i formiddags ikke kunne få kontakt til omverdenen med deres mobiltelefoner.
"Nedbruddet skyldtes en menneskelig fejl ved opgraderingen af et register over vores abonnenter. Der blev simpelthen tastet noget forkert ind i systemet," forklarer Telenors pressechef, Peter Glüssing, til Computerworld.
Han fortæller, at systemet og Telenors netværk vendte tilbage til normal drift ved 11-tiden i formiddags.
Dermed var en million mobilkunder væk fra netværket i en halvanden times tid.
Tænd og sluk
Telenors kundeservice oplyste tidligere tirsdag at fejlmeddelelsen var tikket ind hos kundeservice klokken 9.38.
På det tidspunkt kunne omkring én million brugere i Telenors mobil-netværk få beskeden om, at sim-kortet ikke kunne registrere netværk.
Hvis du er Telenor-kunde og stadigvæk ikke kan komme på netværket, har pressechef Peter Glüssing et godt råd:
"Hvis folk stadig har problemer med at komme på netværket, så er det fordi, de skal huske at slukke og tænde deres telefon," oplyser Peter Glüssing.
Læs også:
Nedbrud sender en million danske mobilkunder i sort