Siden i mandags har der været lange svartider for Scannets kunder.
Men nu skulle tingene være på vej tilbage på sporet, fortæller firmaet.
"Vi er ikke nede, men det går meget langsomt, og lange svartider bliver ofte opfattet som et nedbrud," erkender Claus Lykke, der er administrerende direktør i Scannet.
Det er alle selskabets web-hoteller og aktiviteter, der afvikles virtuelt, som er berørt af performance-problemerne.
Det berører således firmaets kunder, der driver e-butikker. Ifølge virksomheden selv hoster den 60.000 domæner.
"Hastighedsnedsættelsen skyldes, at vi har store belastninger på den virtuelle del af vores forretning på grund af flytning af data mellem parallelle systemer," begrunder han.
"Det kan sammenlignes med en kø på motorvejen, hvor det tager noget tid før en trafikprop opløses."
Han understreger, at der ikke er fare for tab af data, at der er fuld kontrol over situationen og at der arbejdes på højtryk for at løse problemerne.
"Flytningen af data forventes afsluttet i løbet af i dag, hvilket betyder, at systemerne skulle køre normalt først på eftermiddagen," siger Claus Lykke.
Det præcise antal af berørte kunder kendes ikke.