Mobilselskabet 3 betalte sidste år en bøde for vildledende markedsføring.
Og nu har Forbrugerombudsmanden igen anmeldt teleselskabet til politiet.
Det sker, fordi mobilselskabet i perioden 21. oktober 2010 til 26. januar 2011 oplyste, at abonnementet 3iDeal Max kostede 699 kroner per måned.
Den reelle pris var dog minimum 740 kroner per måned det første halvår, da der også var et oprettelsesgebyr med i prisen.
Forbrugerombudsmanden finder, at det er i strid med markedsføringsloven, fordi "teleselskabet ikke på tilstrækkelig tydelig måde havde oplyst om mindsteprisen på abonnementet", fremgår det af en pressemeddelelse fra Forbrugerombudsmanden.
"Skærpende omstændighed"
3 erkender fejlen.
"Vi har begået en beklagelig fejl, og vi har prompte rettet fejlen," siger PR- og kommunikationskonsulent Mette Christiansen fra 3.
Mobilselskabet betalte sidste år 25.000 kroner i bøde, efter at virksomheden ikke havde oplyst den fulde pris på en mobiltelefon. Dengang mente 3, at politianmeldelsen fra Forbrugerombudsmanden var en "overreaktion".
"Vi har nu ekstra fokus på det, og det burde ikke ske igen. Vi har internt i 3 altid haft fokus på at efterleve markedsføringsreglerne og ikke mindst Forbrugerombudsmandens retningslinjer for god markedsføringsskik på teleområdet," fortæller Mette Christiansen.
Forbrugerombudsmanden mener, at det er en "skærpende omstændighed", at 3 tidligere har fået en bøde for et lignende tilfælde.