Læs også:
Skat udsender falske rykkere efter CSC-strejken
CSC-konflikt lammer data-levering til over 400 kunder
Strejken hos CSC giver nu også problemer hos Tryg, der bruger det konfliktramte selskab som it-leverandør.
Forsikringsvirksomheden advarer sine kunder om, at der kan opstå problemer med at få sendt breve til dem.
Det er særligt problematisk for restancerykkere, der i værste fald kan komme for sent ud.
Systemerne har det svært
Tryg oplyser, at selskabet ikke har kendskab til, at it-problemerne er gået ud over kunder, men at risikoen forelægger.
"Vi kan se, at både vores interne og eksterne systemer har det svært lige for øjeblikket," siger kommunikationsdirektør i Tryg, Troels Rasmussen, til Computerworld.
"De fejlretninger, der normalt skal foregå, de foregår i et meget langsommere tempo end normalt," fortsætter han.
Vi beklager
På sin hjemmeside beklager Tryg de gener, som konflikten muligvis kan give kunderne.
"Vi arbejder på i videst muligt omfang at løse problemerne, men kan ikke på nuværende tidspunkt oplyse, hvornår situationen igen er normal," skriver Tryg.
Selskabet lover, at de kunder, der måtte blive ramt af de problemer, som arbejdsnedlæggelsen medfører, vil blive håndteret af Tryg.
I forvejen har CSC-kunderne SKAT og CPR haft problemer som følge af konflikten hos CSC.