Kalenderen tager ikke fejl: Påsken står for døren. Måske har du fået forårsrengjort din pc, så den ikke larmer så meget.
Nu mangler du blot at sætte autosvar på din mail, så eventuelle kunder og forretningsforbindelser får at vide, at det kan tage lidt længere end normalt, før de får svar.
Husk nu at gøre det for alle dine mail-konti.
Webmail
Hvis du anvender webmail fra et webhotel, skal du logge dig ind på udbyderens webmail og opsætte feriesvaret der. Den konkrete fremgangsmåde afhænger af din udbyder.
Til højre er vist, hvordan webhotellet Webglobes webmail kan sættes til at sende et feriesvar.
Gmail
Hvis du har en Gmail-konto, skal du gå ind i Indstillinger og scrolle ned til Feriesvar.
Her vælger du "Feriesvar er aktiveret", og derefter kan du skrive en besked, som automatisk sendes til dine kunder og forretningsforbindelser, der sender dig mails, mens du er på ferie.
Outlook
Anvender du Microsofts Outlook, kan du bruge Outlooks ikke-til stede-assistent til at sætte et feriesvar op, som vist til højre.
For at du kan anvende ikke til stede-assistenten kræver det dog, at du også anvender Exchange Server.
Du kan læse mere om Outlook og Exchange-server her.
God påske!